~al-fatihah buat mereka~




malam tadi, aku ade bace 1 blog ni..eh..eh..2 sebenarnye..
aku ingatkan, aku dah cukup banyak diuji oleh Tuhan..
rupanya, mereka lagi hebat dengan ujian Tuhan...
dan, sumpah..kalo aku yang diuji sebegitu, aku tak tahu cemane nak hadapinya..
dan, benarlah kata bonda,
"Allah takkan uji seseorang hambaNya diluar kemampuan"
subhanallah...

ape isi kandungan blog yang begitu menginsafkan aku..??
tentang pemergian si kecil manja disebabkan kecuaian pihak ke3..
memang ajal dan maut, ditangan Tuhan..
tapi, kite sebagai orang dewasa, dah menjadi tanggungjawab..
menjaga si kecil yang tak berdaya..
bukan ke di akhirat nanti kte juga yang akan ditanya..??

ye, baca isi kandungan blog tu..
membuatkan aku sedikit gusar dan bimbang..
tetiba aku rase berbelah bahagi untuk keluar mencari rezeki..
pasti anak-anakku akan ditinggalkan di nursery..
cemane kalo sesuatu berlaku..??
kata ayahanda "tawakkal dan berserah masa hantar tu"
ape nak kata kalo time kte anta anak kat situ pagi td..
elok je tersenyum manje..siap buat lambaian..
tapi itu merupakan kali terakhir kite melihat senyuman dan lambaian anak kite..?
kite jemput petangnya pulak, si kecil dah pucat, dan terkulai layu tidak bernyawa..??
Ya Allah...gerunnya...

sumpah, aku tak kuat hadapi semua tu...
sumpah aku takut nak habiskan pembacaanku..
terfikir olehku..
bagaimana malam pertama si mama tanpa sikecil tidur disisinya..??
bagaimana pula bila susu dah mula meleleh keluar tapi, si kecil sudah tiada untuk meminumnya..?
ape yang si mama tu rasa..?
Allah hu Akhbar...
tu belum lagi tengok baju-baju dia..
barang mainan dia...
perkakas-perkakas de..
dan yang paling menyebakkan..
tengok sijil kelahiran dia dikepilkan sekali ngan sijil kematian dia...
Ya, Allah...

kalo dulu, si mama bising-bising barang mainan bersepah-sepah..
sampaikan terpijak..
kerusi meja makan, tunggang terbalik..
kusyen, dok kat bawah..
tapi..selepas hari itu, semuanya dalam keadaan baik..tak bergerak..tak terusik..
dan,
kepulangan si papa dari tempat kerja pon tidak lagi disambut dengan rengekan mahu didukung..

subhanallah...

YA ALLAH...
Kau panjangkanlah usia puteri ku ini..
Kau lindungilah dia dari segala bahaya...
Kau berikanlah peluang untukku menjaga dia sehingga nafas terakhirku..

Tuhan...
izinkanlah aku untuk hidup dengan senyuman dan tangisan puteriku ini sehingga hujung nafasku..


*al-fatihah buat penghuni kecil syurga..buat si mama dan papa si kecil semoga ketabahan anda menjadi bunga indah dalam kehidupan yang penuh dugaan..
Photobucket

bersawang dan berhabuk sudah~

salam satu malaysia semua...!!!

hahahhaa..abes blog aku besawang dan penuh ngn anai2...
tak dan la nak hapdate..memandangkan skang ni, si chinta hati aku tu dah beso..
da pandai ajak main same..kalo setakat main je tak pe laa..ni ajak tido skali..
huiiishhh..

tak ade ape-ape berita yang gembira aku nak sampaikan..
chinta pon lom nak dapat adik lagi..
heeeheee~

cuma, hati semakin gundah dulana menanti PM tunaikan janji...
encik hubby da termimpi-mimpi aku dapat kat UPSI..
jauh 2...jenuh nak ulang-alik...
mau KERINDUAN nanti..
tapi, aku tak kesah...harap dapat je..tak kisah la nak campak kat mane..

so, aku mintak korang-korang semua doakanlah untuk aku..
semoga doa-doa yang korang utuskan tu, didengari oleh Dia..


oh hati..tenanglah dikau..





Photobucket

mengaja semula~






"selamat sejahtera,cikgu...!!!!"

hahhahaa...aku da setat mengaja semula..ooopssss, sebenarnye da almost sebulan dah..sori sesangat sbb memang bizi gler..aku nengok blog aku ni pon da semak samun da..siap ade rimau lagi td..but...dun worie, aku da bersihkan da semak samun 2, so, u all slamat disini..hee~

skul lame, tp jawatan yang lain..aku ganti cikgu besalin je..yg GSTT 2, aku takdapat..but, aku masih berharap agar ade rezeki untuk kami sekeluarga...insyaAllah..aku harap, aku tersenarai untuk KPLI or DPLI..

so, aku ngaja pe..??huhuuu..pasti kengkawan aku akan golek beguling-guling kalo tau..aku ngaja subjek KH untuk form 1 and form 2..yg form 2, memang aku punye makanan laa-perdagangan- yg form 1, ade masalah sikit..-ERT-tau ape itu ERT..??ekonomi rumah tangga..hahhaaa..amik ko..!!!bedenyut kepala aku cemane nk ngaja menjahit..setakat nak masak 2, paling senang, aku suh buat roti telur je..bab jahit..??bepinar da mata aku..!!!padan muke ko..!!

dan yang paling best dan mencabar tahap keimanan aku, aku sekali lagi ngaja budak2 peralihan..korang tau..dorang punye perangai same je cam baye-baye si chinta aku 2..dah la tak paham satu habuk bahasa melayu..bukan nakal da yang sesuai dengan perangai dorang..SETAN..

kenape aku agak kejam menggunakan istilah 2..??salah sorang pelajar aku, india..pompuan plak 2..dengan selambernye mencuri purse aku dan bile ditangkap, tak mengaku..and bile parents datang pulak, backup baik punye..siap nak salahkan skolah sbb menuduh anak die yang baik budi 2, mencuri..paling tak tahan nak g wat press..tapi, yang betul buat aku marah n benci gler kat budak 2, sebab die ade cakap, hubby aku g raba die..
"wehhh..keling busuk..!!!laki aku nengok ko, xbenafsu langsung laa..xde selera nak pegang ko..!!"

aku ingat setel da la ngn minah keling 2..rupe2nye, memang la Allah nak beri aku pahala yg banyak...boleh pulak dalam kelaz aku, die wat perangai..dah la ape yang aku cakap sume de cantas baik punye...de putar belit cam cilake..siap wat manje ngengade lak ngn aku..ape kurang kasih sayang ke..??
"oh no...!!!ko da fitnah laki aku, ko nak wat bebaik ngn aku plak..??wehh..keling, ko tak kenal aku lagi wehhh..aku leh rosakkan prestasi ko..ko tggu je laaa..aku buat punye...!!!"

tapi, nak tak nak..aku memang terpaksa la melayan kerenah bebudak yang memang tak paham bahasa nih..sikit je lagi..kalo aku sambung pon..sekejap je..pas2, dah exam...

sabarla, neesa~




Photobucket