LUAHAN RASA NEESA





aku agak tensi 2-3 ari ni berikutan dengan kenyataan yang dikeluarkan oleh salah seorang pegawai kerajaan yang berbunyi

"13k GSTT akan diserap ke jawatan tetap"

dan tak semena-mena tak lame selepas itu, heboh pulak pasal CFS atau contract of service..yang dikatakan akan diberikan kepada mereka yang tak dapat sambung GSTT untuk tahun ni..tapi, hal yang lain pulak berbangkit bile mane, CFS ni, hanya sehingga 31 Dis 2011 je..dan tak pasti lagi akan diserap terus atau tidak..

persoalannya disini..

"adakah kenyataan yang dikeluarkan di dada television dan surat khabar tu semata-mata untuk menutup mulut bebudak GSTT yang mintak agar diserap dan untuk memberitahu umum bahawa kerajaan memang dahulukan dan pentingkan rakyat..???"

hamik ko..sape nak tolong jawabkan...

sebabnye, semua macam tak selaras..bahagian JPN cakap lain..bhgn PPd pulak cakap lain..lagi pelik, setiap PPD lain pulak cara lantikan tu..tak de keseragaman...so, ape citer sebenarnye ni...??

untuk CFS ni pon,ramai yang gune kabel-kabel besar..kalo ko punye kabel setakat broadband je,tak yah verangan name ko leh naik..tu, hanya untuk kontrak je pon...

kenapa..??

aku sendiri berpengalaman..nak keje kat JPA sebagai Pekerja Khidmat Singkat yang wat keje memacam tuh,yang dibayar gaji ikut hari..yang keje tu,kalo ko tak abes sekolah rendah pon leh wat,pon memerlukan orang dalam untuk masuk..aku sebagai contohnye, aku dibantu oleh kawan encik abah punye jiran yang mane, aku tak kenal langsung dengan beliau..tub-tub,1 ari tu ade kerani bagitau aku

" laaa..akak tu la yang tolong ko masuk kat sini"

tengok...!!!!tu bukan jawatan tetap tu..juz kontrak je pon..jawatan lak macam opis boy je..pon kene gne org dlm..cemane malaysia nk maju,kalo kroni-kroni je diberi peluang...??

tu bahagian kerajaan..yang swasta lagi takpayah citer..yang iklan keje kosong kat newspaper tu,mengarut je lebih..kengkadang kite lak yang kene tipu balik..ade pulak tu, siap da ade dah calon, tapi TERPAKSA wat iklan sebab nanti pasti akan dipersoalkan kenape takde jawatan kosong kat kampeni tu...

contoh yang aku boleh bagi...KLIA..kalo ko takde sedare yang keje kat situ, ko punye cgpa 4flet pon dorang pandang enteng je..aku sndiri ade pengalaman beb kat situ..tak yah nak kencing..kat satu-satu bahagian,mesti ko dengar cenggini

"adik ipar aku kat bahagian kewangan, kakak ipar aku bahagian HR, aku lak bahagian keselamatan.."

so, watpe ko blaja tinggi-tinggi...???wat pe ko nak jadi pandai-pandai...??kalo ko takde kabel besar dan baik punyeeee...??

kalo ko study 3 tahun wat catering..blaja sampai nk pecah kepale..tub-tub ko keluar wat sales kat MAYBANK..gaji cecah 3500..ko rase pe..??tak ke pasal kabel tuh..?atau ko rase tu memang rezeki die..??kalo camtuh apekejadahnye g blaja ketring tapi last2 wat sales...??biarpon ko punye cgpa sangat bagus dan komunikasi skills ko tiptop..??adil ke bg orang yang study major sales tuh...??

sape nak jawab,beb...???

tu pasal aku tak daftar pon sebagai pengundi...biarlah org ckp aku tak menjalankan kewajipan ke ape ke..sbb bagi aku,sesape pon memerintah, takde pape kesan pon kat aku..idup aku tetap camni..dan sehingga ke hari ini, masih lagi tak dapat keje tetap..cukup-cukup la politik tuh..rakyat didahulukan ke...??kroni yang didahulukan...??

p/s: aku tak ckp kat sesape..sesape yang terase,2 korang punye pasal..aku tak kesah..sbb ade korang kesah pasal aku..xde,kan..?so, sekati aku nk tulih pe kat blog aku..tak suke, sile blah selaju yang mungkin..sbb blog ni pon namenye "LUAHANRASANEESA"


Photobucket

0 budak merepek:

Post a Comment