my exboyfren got married...!!!!

agak lama aku tak menulis disini...maaf,ye kengkawan..bukan taknak update,tapi, masa begitu sgt2 tak mengizinkan..

ahhhhh...!!!nak muntah gua guna bahasa jiwa bangsa cenggitu...

cerite kali ni,agak kontroversi sikit..elehhh..macam la korang sume tak penah ade ex..jangan nak kencing la beb..!!setiap orang dari kite mesti penah alami cinta monyet,kan..?okeh..okeh..kalo ko tak penah,xpelaa..tak yah nangis-nangis kat sini..sok, g cari monyet untuk becinte..,okehh laling..
jom layan cite aku nih..

ari itu, ari selasa 24 februari 1998..
disinilah kisah cinta pertama aku tercipta..aku namakan dia sebagai MR. X.okehh..
sebenarnye, dah lame dah kami saling meng'usha' antara satu sama lain..takde keberanian la memasing,tp..pada ari itu, MR.X telah membuka langkah..dan bermulalah persahabatan antara kami dan bibit cinta pon menjengah di hati kami berdua...dan sehingga saat aku menaip,aku masih lagi dapat rasakan debaran yang aku alami tatkala bersama dia,si MR.X..

dulu, cinta-cinta takde guna enpon cam arini,beb..aku,ngn MR.X,berhubung melalui public phone, tepon umah n surat..dan korang mesti gelak kan aku kalo aku bagitau yang umah kami cuma dipisahkan oleh beberape buah umah je..tapi, itulah cinta,beb..bagi yang tak penah rase, aku leh cakap,korang rugi sebenarnye...walaupon skarang korang memang dah bahagia dengan cinta sejati korang, tapi bile kengkadang,korang dok sorang-sorang..boleh teringat dan tersenyum sensorang..cam aku, aku nak share ngan puteri aku nanti..

nak kate selalu dating,tak penah pon..sekolah pon tak same,so, kebarangkalian nak jupe tu agak payah laa..cuma ade satu ketika tu, MR.X datang kat skolah aku,tggu aku depan pintu pagar dengan beskal yang selalu jadi teman dia..alahaaaaiii,romantiknye..kan..??kat taman umah pulak,takleh nak jupe selalu-selalu..maklumlah, mulut orang,kan..walaupon,bukannye aku nak cium mamat tu..usahkan cium,sentuh jari pon tak penah..tak caye...??suci,sial cinta pertama aku...

tapi, tak lame pon aku mengharungi saat-saat indah tu..sumpah,sampai ke hari ini..aku stil tak tau ape sebab aku ngn MR.X breakup..tak penah ade explanation cume, aku anggap..memang kitorang tak de jodoh...

ade ke cinta pertama sampai ke jinjang pelamin...??

mungkin ade..tapi, aku punye..TIDAK..



satu ari, adik aku bgtau
"kak neesa, MR.X nak kawen minggu depan..pegi,nak..?"
glupppp...!!!

walaupon, pada mase tu, aku dah pon mempunyai seorang anak, tapi..tetibe perasaan tu ade..perasaan ape..??entah tak tau nak explain..dan saat tu jugaklaa..segala memori tentang dia dan aku berputar ligat dalam ruang memori aku ni...

akhirnye, pada ari berlangsungnye majlis MR.X, aku tak pegi..sebab ade berlaku kematian kat kuarters..dan sebenarnye, aku tak tahu aku punya kekuatan atau tak..fuhhh..nasib baik aku kawen dulu seblom MR.X tu,kan..?agaknye,time aku kawen dulu,cenggini gak ke MR.X rase...??

mesti korang rase menyampah dan ingat aku cam bagus je sebab mamat tu nak rase ape yang aku rase..tu lahhh..kalo dunia penah tergempar cerita laila dan majnun, romeo dan juliet..cinta kami pon begitu gah dan masyhur skali di seantero taman ni..dah tentu-tentu lah makcik-makcik senior kat taman umah mak aku tu ade gak berbisik-bisik dan mungkin terdetik kat dalam hati dorang..
"tak jadi kawen dorang bedua tu.."

itu je yang aku nak share kan kat sini...

p/s: cinta pertama tu memang indah..tapi, cinta terakhir tu merupakan yang paling terindah dan bermakna skali..kan..?






Photobucket

0 budak merepek:

Post a Comment