masih kah ko ingat..?

ni gamba contoh


ingatkah ko pada mende alah kat atas nih..?sebenarnye, aku agak fobia pada mende ni..kenape..??wahhh..citer asal nye memang sangat sadis dan agak 18sx..jom kite stori mori..

pada satu hari yang mane aku da tak berape nak ingat bape aribulan dan tahunnye..tapi, yang pasti, hari itu adalah hari sabtu. puan emak dan encik abah bekerja separuh hari, so memandangkan aku adalah kakak sulung, maka di hari sabtu itu, aku mengambila alih tugas menjaga adik2 aku yang 3orang tu..(3 ke ek..?mase tu da ade iwan ke lom..adeshhh cm lupe lak )

seperti biase, weekend je, aku komfem nak kemas umah,dan salah satu aktiviti kesukaan aku, ialah membasuh simen diluar..bukannye susah, aku suruh je adik-adik aku tu men air kat luar..bagi semua tempat kene air..kire ok la tu,kan..?dah abes tu, aku upah la milo ais sorang 1 yang aku wat spesel utk dorang...uishhhh,sorang kakak yang sgt2 budiman..*wink~

nak dijadikan cerite,tah macam mane dan tah ape sebab, aku ngn encik kapten telah begaduh..dan kalau tak silap aku, kejadian tu berlaku kat dalam kamar tido puan emak..dan masih lagi aku ingat, katil puan emak yang double decker yang bawah de besar dari hat tingkat atas (tak paham..?xpe..buat-buat paham sudah sbb itu bukan mainpoint kepade citer ini)..biase la bebudak kalo gadoh,kan..macam-macam words yang *tuuttt..tuttt* akan keluar..dan memandangkan akal yang belum boleh lagi berfikir dan menakul secara betul..maka,berlaku lah kejadian ngeri yang sampai skarang masih segar dlm memori aku..

tah cemane, mungkin sbb marah sgt dan kebetulan mende alah tu ade kat tangan aku, dan secara proffesionalnye, aku membaling ke arah muke encik kapten. tapi, selalunye balingan aku, takdela tepat terkena pada sasarannye..tapi, pada hari berkenaan,nak dijadikan cerite kot..terkena tepat kat tulang pipi encik kapten..!!!hamik ko...!!biru dah kat situ..tapi, mula-mula..bile encik kapten nanges, aku wat tak tau je..ye laahati tengah marah,kan..?so, dlm hati cakap..

"padan muke.ko..!!tu buat2 nanges la tu"

tapi, bile encik kapten nanges berterusan dan semakin sadis plak aku mendengarnye..tergerak lak aku nak tengok..so, bile aku mendekati beliau, wahhh..!!!cuak sial..dah biru da seblah muke encik kapten tuh..dan dengan sepantas kilat aku belari ke dapor amik tuale ngn ais dan aku tuam kkt muke beliau..huhuu..matilah aku..dah la kejap lagi encik abah ngn puan emak akan pulang dari opis..adusshhh...!!!demi Allah, aku tak niat pon nak baling bagi kene..aku nak acah2 je..betul, tak tipu..

tapi, yang paling mengharukan aku 2, bekali-kali aku mintak maaf ngn encik kapten..tau de ckp,pe..?

"tak pe-takpe..abg maafkan ko"

mesti korang yang bace nih, akan cakap betape kejamnye lah aku..dan tak patut adik aku maafkan aku cenggitu je..patutnye, adik aku baling gak kole tu kat muke aku..biar padan muke aku lak..tapi, ye lahh..walaupun aku ngn encik kapten selalu gadoh2,tp, kami xde la sampai berdendam kaw-kaw..kejap je kalo kami gado pon..bak kate pepatah
-air yang dicincang takkan putus-

itulah satu-satunye kejadian yang aku kesal sampai arini..sampaikan kole tuh, menjadi musuh aku dah..skang, turn chinta lak menggunakan kole tu..jadi aku amat-amatlah fobia..takut terbaling pulak kt chinta..ishhh..janganlah tangan ni terase gatai lak nak membaling-baling lagi...aku da insaf,dah..!!

wat pembaca sekalian, kalo korang rasa marah sangat kat someone tu, korang g masuk bilik air..ko basuh muke..pastu, g minum air bebanyak..sbb marah tu kan setan punye perangai..dan diluar kesedaran ko..lagi ko rasa marah..lagi banyak ko minum air..biar sampai kembung..sbb bile sesuatu belaku, ko takkan dapat undurkan lagi..ingat tak kes kakak tertikam adik dengan kaca kat betis tu..?sampai mati adik die..tp, kakak tu tak sengaje,dan de tak niat pon..

wat encik kapten, wat kali yang keberape tah lagi nih, aku mintak maaf ye..nasib tak kemik muke ko..kalo tak, da jadi cacat lak..tak de awek plak..demi Allah..aku tak niat pon nak baling kole tu direct kene muke ko..aku nak acah-acah je..asal kene tepi katil pon takpe..tapi, tekene lak muke ko..nape ko tak elak..?bukan selalunye ko elak ke lalo aku nak pukul ko..?aduushhh...!!!aku mintak maaf bebanyak,ek..?nanti aku blanje ko makan roti canai ngn teh tarik, ek..?

p/s: fuuhhh...nasib baik kat tangan aku time tu ade kole je..buatnye tengah pegang pisau ke ape ke..?astaghfirullahalazim...


Photobucket

0 budak merepek:

Post a Comment