sangat-sangat kelam kabut

siyes ..da agak lame menyepi dari berblog..bukan bizi mane pon..tp, saje je wat bizi..hahahha..ooopppss..bukak2 je FB bederet friend request..bukan nak kate, aku fofular, ok..persoalannya, yg merequest tuh terdiri daripada kerabat keluarga ku yang jauhhhh nun di utara..wahhhh..!!!bagus betul..menyahut seruan kerajaan 1 umah,1 tenet..sib bek, sahut seruan kerajaan, kalo seruan Ilahi..woohooo...

sebenarnye, bukan mende ni yang mengkelamkabutkan aku sepanjang 5 ari baru-baru nih..(ape tah punye bahase..bebudak spm dan pmr candidate, sila abaikan penggunaan tatabahasa aku nih..)meh aku citer kat bawah nih..

baru-baru nih, anak sedare belah encik hubby telah turun ke kl semata-mata nak spend cuti ngn kitorang yang kat kl nih..yang membuatkan jantung aku berdetak sepantas halilintar tu, anak sedare kami tuh baru je berusia 8 tahun..nak datang kl naik bas sensorang..aku ulang skali lagi..sensorang..giler berani mak bapak de lepas kan de..kalo encik ayahanda nih, kompom la tak lepas..ko nak g kat jalan reko bawah umah tu pon kompom dan pasti encik ayahanda akan hantarkan dan amikkan..tapi, jangan riso..budak tu, akhirnye, ditemani abang beliau yang hanya berusia 14tahun je..ishhh..berani,kan depa orang nih..??

dorang sampai ari Khamis..kirenye, kat kl ni, stil skolah lgi..means, incik hubby masih kesekolah lagi..dan untuk pengetahuan sume, amir daniel ni sangat2 lah aktif, dan tak reti dok diam..so, aku agak cuak kalo de kluar umah dan bermain2 kat kawasan kuarters 2..dan bertambah lah kecuakan aku tu, seandainye, de pegi ke kawasan sekolah..hadoooiii..letih gak rupenye jaga anak lelaki ni,ek..?

kejap je dok lekat kat umah..yang selebihnye, ligat main kat bawah..yang pelik 2, cepat tol dapat saing..(dalam bahasa kl bermaksud kawan)..balik umah, peluh2, mintak air sejuk kat aku..hambooiii..sesedap rase..aku yang sememangnye nak kata garang tak garang sangat nih, ala-ala ayu je tahap kegarangan aku nih.pon membalas dengan suara yang sengaja aku tegaskan dan keraskan..

"aikkk..nak g main ma takde plak dukung amir, nak air ma kene g amikkan plak..?kalo xlarat, dah dok umah je tak yah kluar.."

tapi kan yang paling mencabar tahap keimanan aku tu, ble si chinta tengah tido, boleh pulak amir daniel nak wat skipping betol2 kat seblah tilam chinta..mak ai, aku baru je nak betulkan pinggang..dah terpisat2 da si puteri kecik 2 duduk sambil menggosok2 mata..

time malam pon ade jugak halnye, tido lambat 1 hal..bab kencing tilam tu yang tak tahan...!!adoiii..nasib baik, aku penah ade experient nak handle orang yang kencing malam nih..sape..??alaaaa..tak yah cter la kat sini..diam-diam suda laaaa..

lantai umah melekit-lekit..aku pon tau pasai pe..dah la aku agak kurang rajin nak mengemop lantai..tp, disebabkan tak selesa dengan kemelekitan 2, aku gagahi jugak laa untuk mengemop umah..woooii..tetia[ ari aku mop tau..salu aku mop sminggu skali je..hadoooiii...!!!camni ke kalo ade 2 orang anak, ek..?

yang best skali, ble 2-2 da tdo, aku leh rileks2 depan tv sambil makan koci..dan saat yang heaven sangat 2, ble dpt landing atas tilam..wahhhh..letih tol 5 ari nih...!!

ni pic kami kat zoo negara..ooppss..entry lain aku cter, aktiviti kami,k..


mestila aku takde dlm ini pic sbb aku yang amik pic nih..haisshhh


so, bersediakah aku dari segi mental, fizikal dan emosi untuk anak yang kedua..?
ohhh..Tuhan je yang tau...

Photobucket

0 budak merepek:

Post a Comment