pregnant ke aku..?

ari tu, chinta demam..lebey kurang seminggu lebih jugaklaa. dan, hati emak mana yang tak digaru resah dan gelisah bile si anak sakit. tido malam memang bermasalah, tido siang apetah lagi..dan yang paling wat terase skali chinta tak sihat ialah, chinta tanak main, tanak mam, tanak nenen..de juz nak baring ATAS mama de je..baring cemane..?cm time de dok dlm pewot mama dlu..haissshhh..susah tol hati bile badan chinta panas dan aku tak mampu nak wat pe..juz bagi sokongan dan dodoian je..but, alhamdulillah, tak lame chinta tanggung sakit tu, then, bermulalah episod kelincahan yang baru buat si chinta..

tapi,ape kenenye cite diatas dengan tajuk kepada post ini..??
ahahaaaa..itulah,kan..asiknye je dengar orang dok kabo..kalo si anak tu tetibe jadi manje tak semenggah, maknenye, nak dapat adik la tu..iyolaaahhh..



ade 2 line tu siot..!!

ohhh..tidak..!!janganlah kamu-kamu semua mentertipu kan diri sendiri (termasuk aku)..hahaha..walaupun keinginan untuk ade baby lagi semakin kuat dalam diri nih, tapi, masa dan ketikanye belum pasti lagi..sabar ye..? kalo ade gudnews, akan ku laungkan kuat2 smpai pecah gegendang telinge kome-kome sekalian..heee~

yups,persoalannye, sudah bersediakah aku untuk tambah anak..?

ya, saye besedia..tapi ade beberape kemungkianan yang mengganggu benak aku..pertamanye, kewangan kami sekeluarga masih ditahap yang merbahaya..memang aku percaya dan yakin, bahawa setiap rezeki tu ditangan tuhan..dan anak pun adalah satu bentuk rezeki,tapi...aku takut persepsi ibu mertuaku..sebabnye, mase aku pas abes pantang aritu, laju-laju ibu mertuaku telepon aku, bertanyekan famili planning dan beliau telah mensuggestkan agar aku 'ikat'..wahhhhh...!!!sungguh drastik skali tindakan beliau yang mane bagi aku itu adalah hal peribadi aku..sedangkan puan emak sekalipun tak pernah bertanyekan hal sedemikian terhadap aku..

jadinye, aku jadi seram sejuk kalo aku ter'pregnant' nanti..walaupun aku pasti dan sangat sure bile aku pregnant nanti, aku tak kan pon menyusahkan beliau, tp..mane tau, kan..utk da second ni, aku meragam nak besalin kat sane plak ke..??adoiii..naya...!!!

ishhhh..susah la hati..sebab keinginan nak baby tu da setat menular dalam sanubari aku..ditambah pulak, saing-saing yang dulu seangkatan deliver 2010 dah ade yang prgnant..so, mestilah aku pun turut teruja...

oh, Tuhan...
kepadaMu, ku tadahkan doa..ku panjatkan harapan
lapangkanlah rezeki kami sekeluarga..
kurniakanlah kami zuriat-zuriat yang akan mendoakan kami apabila kami sudah tiada nanti..
kurniakanlah kami zuriat-zuriat sebagai penyambung keturunan..
ya Tuhanku,
hanya padaMu aku meminta..
kerana Kau yang lebih memahami dari ape yang aku fahami..
segala-galanya, ku terima dengan redha~

p/s: ye, aku dah bersedia untuk yang kedua kalinye...


Photobucket

0 budak merepek:

Post a Comment