kalau kite sayangkan suami...

...jagalah solat kite...

pesanan untuk diri aku jugak...selalunye, ble orang tnye," ko syg sumi ko, x..?"
"sayang lah,beb...kalo tak sayang..cemane leh kawen ngn die.."
"ape tande ko syg gler kt die..?"
"aku salu masak ape yg die suke makan, jaga pakai die..sbb nnt takut pompuan luar amik die dr aku..time, 2..seribu kali ko kate sayang pon, xde mknenye lagi,tau..?"

sebenarnye, kalo kite sayang gler kat suami kite, kite perlu jaga solat kite..sebab ape..?
sebab, nnt kat dalam kubur tu, malaikat mungkar nangkir tanye kat suami korang-korang...suami korang-korang jugaklah yang akan kene sebat..dan, untuk pengetahuan semua..seorang wanita boleh tarik suami ke syurga dan ke neraka jugak..
takut, tak..?

so, pesan untuk aku jugak..yang iman tak berapa nak kukuh ni..yang kadang kala selalu terjerat dengan bisikan dan hasutan syaitan..
'kalau aku tak semayang ni, kang laki aku yang kene sebat..aku sayangkan die, aku taknak die tanggung dosa aku..'

ingat tak time bercintan-cintun dulu...
uihhhh..mak ai..bukan main sayang lagi..
sampai sanggup bekorban ape saje..
sehinggakan anak muda zaman skang nih, sanggup korbankan maruah dan harga diri..
bukan setakat maruah sendiri, malah mruah ibubapa dan maruah agama sekali..
itu tanda die sayangkan boifren die..
tapi, aku tak gitu..alhamdulillah...
ajaran yang ayahanda dan bonda sematkan di dalam diri aku..
iman yang cuba ditanam dalam jasad aku..
aku bukan termasuk dalam golongan pompuan-pompuan murah cenggitu...
dan, aku berharap, puteri kesayangan aku..dididik dengan ilmu agama..agar die tau batas pergaulan die..

okeh, da macam khutbah pre-jumaat dah ni..
kengkadang kite perlu menasihati seseorang..
'sampaikan pesanku walaupun sedikit'
begitulah yang cuba aku lakukan..

kawan-kawan perempuanku sekalian...
marilah kita menjaga solat memasing..
bagi yang sudah berkahwin, sebagai tanda sayang kepada suami..
dan yang belum berkahwin..sebagai tanda sayang kepada ibu dan ayah kite..

sekian..

*ape pulak kalo tande suami sayangkan isteri,ek..?

Photobucket

0 budak merepek:

Post a Comment