Redha dalam air mata




MAAF..! NAMA ANDA TIADA DALAM SENARAI
oh TUhan, dugaan apekah kali ni..?
sungguh, aku ingatkan aku cukup kuat hadapi semua ni..
tp, nyata tiada kekuatan pon yang ada disampingku ketika ini..
sedih, pilu, kecewa..putus harapan...

bukanlah aku mempersoalkan rezeki yang TUhan tentukan untuk aku..
bukan juga aku nak soalkan kenapa TUhan bagi ujian yang camni punya berat untuk aku..
tak..seseungguhnya, aku redha...
aku pasrah..namun, sedikit takut nak menghadapi kata- kata orang...
ya, aku tak kuat...
nampak je aku buat tak kisah tiap kali soalan cmni ditanya dan diajukan..
"tak keje lagi..?"
"kontrak lagi, bile nak tetap..?"
"haaa..pilih keje la sangat..!!"
tau ke korang, aku menangis sorang - sorang dalam bilik air lepas tu..?
tau ke korang, luluh hati aku dengan soalan yg mcm tu..
walaupun kengkadang korang takde niat nak wat aku sedih,
tapi aku yang memang sensitif ni..
da berkali-kali menahan sebak..

lupa ke pasal rezeki ditangan tuhan..?

aku tak pilih keje ok...?
aku da penah keje ngn swasta..
kluar umah seblom matahari terbit, balik umah matahari nak terbit semula..
weekend tak pernah cuti..
makan pakai hubby aku tak terurus..dan, bape lame aku tak bersembang dengan hubby..
sebab aku tak sempat nak jumpa hubby..
dan, rasanye..kalo sampai sekarang aku stil keje kat situ,
emyra farrahani takkan wujud sehingga ke hari ini..

balik semula kpd niat..
kenapa aku nak keje..?
untuk ape,..?
jika aku kerja, terabai tanggungjawab untuk suami, berkat ke..?
dan, kalo si suami dah mengadu kat si abah..
tak ke tandanye kita da melampui batas..?
keje ape smpai terabai rumahtangga..?
kang kalo laki aku carik yg lain, salah aku juga..
time tu putih mata, ade bos ko nak tlg lapkan air mata ko..?
ade..?
aku tak pilih keje, ok..?
aku cuma nak cari kerja yang biasa2 je..asalkan dapat restu suami..
dan dapat spend time dengan famili..

mungkin ada gak yg gatai nk tnye..
"tu la..masa studi dlu tak nak siyes..pointer rendah,baru nak kecoh.."
hmmm..memang salah aku kalo pointer rendah..
tapi bukan salah aku sepenuhnya..
sape yg wt dajal ngn aku..esok final,mlm ni break up..?
then org yg wat dajal tu plak skang bukan main lg bahagia dpt tempat kat bank..
gaji riban-riban..
kalo ikut kekejqman, si dajal tu kene bayar balik ganti rugi kat aku tetiap bulan..
sampai aku puas hati..
biarpun skarangni, bini die tengah sarat ngandung...
ade aku kisah...?
time de wat aku dlu..de tak kisah pon pasal mase depan aku yg mungkin jahanam..
yg mungkin kelam cam skarang ni...

tapi, aku masih waras...
iman masih di dada..
mungkin Allah ade sesuatu untuk aku..
cuma masanyebelum tiba...
mungkin sebab aku yang berat hati nak tinggalkan hubby ngn myra..
mungkin banyak dosa yang aku telah buat..
mungkin, aku selalu lupa pada Allah..
mungkin satu hari nanti..sekiranya aku ditawarkan kerja..
aku akan ingat hari ini..
hari yang mengecewakan..hari yg sgt sedih dan pilu..
dan, membuatkan aku menghargai kerja aku tu..
mungkin...

ya Allah, aku redha dengan segala apa yang Kau aturkan untukku...
biarpun pahit dan palat..aku redha..
Kau tuhan yang memberi rezeki..
Kau lagi tahu apa yang terbaik untukku..
hapuskanlah airmata kekecewaan ini..
tenangkanlah jiwa yang sedang pilu ini..
jangan tinggalkan aku tanpq HidayahMu...
cukuplah kali ni...cukuplah...

*mungkin emyra tak rela berpisah dengan aku..sepanjang arini, kuat betul pelukan dari die..slalu tak pernah pun cenggini...*




Photobucket

0 budak merepek:

Post a Comment