ahhh..menyampah sungguh..!!!

nampak muke budak pompuan kat atas tuh..? comel,kan..?tp, tau ke korang sebenarnye budak pompuan tuh sangat marah..?sebagai seorang yang berfikiran optimis cam aku, selalu aku ingatkan diri aku, kalo marah, muke mesti tak cantik..tp, kalo budak-budak marah, comey je kan..??
ok, straight to da point..ape yang aku nak cter kat sini, bukan pasal budak pompuan diatas, tp berkenaan dengan MARAH..ada yang cakap, marah itu sifat syaitan..jadi, kalo korang rasa cam marah, baik korang beristighfar..aku nasihat utk aku jugak..
ape yang membuatkan aku sungguh menyampah dan marah sama sekali...??
haaa...yang paling sekali aku tak suke ialah, MENUNGGU..yupsss..aku amat2 lah menyampah kalo kene tggu berejam-jam..contoh yang paling best dan sume patut tau, menunggu giliran kat KLINIK KERAJAAN..saje aku highligtkan kat situ sbb memang ketara sungguh lambat dan lembam cara dorang bekerja..

sesape yang keje bahagian nih,aku bukan nak kutuk korang..aku cuma meluahkan apa yang aku rase..bukan ke..customer is always right..?

huisssshhh..sungguh2 menyirap darah aku kalo menunggu giliran kat klinik tuh..punye laa lembab..sipot pon tak lembab cmtuh..!!mesti ade yg kate, kalo da tau lembab, pegilaa swasta..mmg ikutkan hati aku..nak pegi swasta je, tp, memandangkan incik hubby seorang penjawat jawatan kerajaan, maka, beliau lebih selesa untuk mendapatkan perkhidmatan di kerajaan dengan PERCUMA..tp,kan..janganlah disebabkan kePERCUMAan tuh, kakitangan bahagian berkenaan wat keje sambil lewa..

ye, saye tau..awak letih melayan pesakit yg mcm2 kerenah..tp, tu kan tanggungjawab awak..?bukan awak buat keje org lain..??tak ingat ke janji2 ketika mula2 masuk keje dlu..??jadi, silalah layan kami yang ingin mendapatkan perkhidmatan awak tuh dengan ikhlas, mesra serta secangkir senyuman...

cube wat survey..adakah pelanggan berpuas hati dengan layanan anda..??
kompemmm...!!!!ramai yang tak puas hati..tu belum masuk lagi kene marah ngn MISI..bukan doktor,ok..?

aku betul-betul tak paham, ape yang membuatkan kerja dorang sungguh lambat..?mungkin terlalu protokol..amik berat dulu, duduk, jupe MA, duduk lagi, dan amik injek...ok,skali lagi..bukan jupe doktor,ok..?
protokol yang sangat2 menyusahkan dan membazir masa..tak kisah dengan budak2 kecik yang dah setat boring, melalak cm pe..mak2 ngn bapak2 pon kene rush sbb keje..cemane tuh..??

tak cukup pekerja..??jangan jadik kan alasan..sape suruh tak amik bebanyak pekerja..
tak larat,kami da tua...hohohooo..tak de sape yang memakse makcik2 untuk bekerja sehingga diusia yang sangat2 senja..ok..??

ahhh..pastu, sesuke ati nak marah kite..ape ingat kite2 nih suke sangat ke dok tggu lelame then kene marah..??sakkit pinggang dok lame2 kat kerusi keras 2,ade ko pedulik..???
waaahhhhh..sangat2 marah..aku tak tahu laa..ble mende nih akan setel..konon nak kejar sangat 2020 tuh..tp, kalo servis ko cm era 50-an..tak de pape perubahan..tak payahlaa nak sembang banyak..

yang duduk kat atas tuh, sibuk na ngn pilihanraye,gado sane..gado sini..khes liwat laa, kes fitnah laa..ape-ape kes lagi..kite yang kat bawah nih..??ade dorang pedulik..??ade-ade..ble dekat2 nak pilihan raye,kang..ade laa yang tah sesape manusia datang ketuk pintu umah hangpa..dun worry..


aku sangat2 marah nih..!!!sesape yang agak terasa ngn entry nih, ade aku kesah..??ko tak suke ko leh blah...!!!ni blog aku, aku punye pasal laa nak tulis pe..ko nak komen bebanyak, buat blog sendirik..!!sile jgn menyemak kat blog aku..sekian..


Photobucket

0 budak merepek:

Post a Comment