perempuan pantang kalau lelaki cenggini

Lelaki dan perempuan memang diciptakan berbeza-beza..perbezaan itu, termasuklah dari segi percakapan, gaya, gerak geri, penulisan dan lain-lain lagi. disebabkan itu jugak, terdapat beberapa sikap lelaki yang pantang bagi perempuan.

jom..kite terjahhh..!!

1. suke menyampuk
lelaki mudah bosan bile mendengar sesuatu cerita..mereka cepat bosan..manakala, si perempuan pula suke bercerita..kadang2,kami hanya inginkan lelaki untuk mendengar saje ceritera kami, tanpa memberi sebarang pendapat..

2. memerintah
lelaki selalunye bile memerlukan sesuatu, die macam memberi arahan.contohnye "buatkan air", "ambikkan kunci kete tuh"..jarang skali nak gne perkataan TOLONG..tak jatuhnye, ego awak tuh wahai lelaki oooii..

3. bergurau secara kasar
gurauan yang kasar tuh, bukan lah maksudnye bertumbuk..tapi, gurauan yang kasar, yang mane memperkecilkan wanita apatah lagi menggunakan humor yg berbaur kelucahan..tak sesuai la, cik abang.

4.cepat naik angin
jiwa perempuan yang lembut dan mudah tersentuh, pastinye akan mengundang rajuk dihati seandainye sang kekasih tetibe naik angin..

5.syok sendiri
sikap yang gini, sangat membosankan,okey..?dabik dada dengan pencapaian sendiri dan kebaikan diri sangat2 lah menjengkelkan kami..

6.egois
ni adalah salah satu sikap lelaki yang paling perempuan tak suke..kalau besalah, takmau mintak maaf pulak tuh siap taknak mengaku salah lagi..haisshh..

7. lokek nak bagi pujian
susah sangat nak dengar pujian dari lelaki hal yang berkaitan masakan sedap atau pakaian isteri yang cantik..kesian si isteri yang penat2 masak dan berdandan utk sang suami

8. pengotor
wahhh..true kaler yg nih, hanya akan terserlah ble sudah kawin..haaa..baru la si awek tadi tau, cemane pengotornye si lelaki nih..bayangkan, dorang leh pakai sepender yang same utk 1 minggu..eeeeuwww..!!

9. lupa hari-hari penting
ni adalah salah satu sebab utama kenapa cik adik merajuk..walaupun cik adik sendiri yang set reminder kat dalam phone cik abang tentang hari-hari terpenting, mereka tetap juge telupe..

10. tidak suke tunjuk perasaan sayang
perempuan memang suke dibelai, dimanje, diberikan senyuman, berkongsi masalah, diberi ciuman dan dakapan hangat (bg yg sudah kawen)..ape lah salahnye, cik abang berikan kasih sayang tu..??

sekiranya anda lelaki, layanlah wanita kesayangan anda sepertimana anda mahu dilayani..


Photobucket

0 budak merepek:

Post a Comment