kartun kegemaran saye

haaaa..sape xsuke nengok cter katun time bebudak dlu..??eleh..jangan nak mengencing kat sini..sume bebudak suke tol melekat kat tibi 2 sepanjang ari sabtu dan ahad sebab nak layan katun,kan..?sape yang tak penah layan katun time bebudak dlu, aku amat bersimpati sbb zaman kanak2 ko xseceria aku..hahahaahhhaa..

katun kegemaran saya...di tempat yang pertama ialahhh...

si abg otomen..!!!
ensem,kan..?
dulu, tetiap petang..aku la dok tercangak depan tibi nak tengok superhero aku ni beraksi..
walaupon kengkadang terpikir gak dlm kepala otak kanak2 aku

"nape kat jepun je ade raksasa..??"

kan..?pastu, seblom jadi raksasa 2, mende alah tuh sangat comey..kecik je..tetibe kuar asap..dan bertukarrr..!!!jadi giant..besar punyer...!!!

yang paling aku ingat..time nak jadi otomen 2..gabungan 2individu,tau..?sorang laki and sorang pompuan..kire cm kapel laa tuh..

"minami...."jerit si pakwe 2
"akuto.."jerit plak si awex..
berlari-lari anak kecik sambil menemukan cincin kepunyaan masing-masing..

lalu terbentuklaa otomen 2..

dan 1 ketika plak, si awex tertewas..lalu meninggal..terus jd bintang..
pastu, time nak jadi otomen 2, si pakwe akan tujukan cincin kepunyaan beliau ke arah bintang yg bersinar..
ada satu ketika, time otomen 2, lemah..lampu kat tengah2 tuh akan berkelip-kelip..kengkadang datang si abang de, otomen taro..kengkadang datang si akak de..tp, yg best, 1 ari 2, sume ahli keluarga otomen datang..beshhh siyal..!!!mcm ade family gathering je.. :)


di tempat kedua....
go..go..go power rangers..!!!

uishhh..tak salah aku, tetiap ari pukul 5 ptg..kat tibi 2..tol,x..?
bagus sungguh ingatan aku..

mase 2, aku dok umah mak angkat aku, so kat situ ade abang angkat ngn adik angkat aku laa..macam biase..berebut-rebut nak pilih hero pujaan..si abang of koz la yg kaler merah..aku..??ce teka..pink..??oh tidak..!!!aku bg chance kat adik angkat aku 2,kebetulan de pompuan gak..aku lagi prefer kaler KUNING..yeahh..sgt comel dan kiut..!!

seblom kedatangan si power rangers hijau yang diberi nama Tommy..aku memang hantu ngn citer nih..tak leh langsung miss..kalo x,pasti termimpi malam 2..huihhhh..dasat gak nih..
tp, lepas si power rangers hijau 2, take over jawatan ketua dari power rangers merah..aku da tak minat..nak plak, tetibe tukar kostium dari hijau kepada putih..haaa..setat dari situ, aku da tak paham ape yang berlaku dalam pengurusan dorang..*fenin..fenin..

haaa..yang ni, old skool pumye...
kompem korang penah tengok..dan otomatik teringat dialog nih
"jangan monyet..jangan monyet..."



haaaa..citer sang kancil dengan buaya, cter sang kancil dengan monyet...dan banyak lagi siri yang len..
selain cerite yang menarik, ada msg yg tersirat..banyak moral value..

macam nilah bagus ditonton oleh bebudak skang..ni tak, layan cter shin chan yang banyak melucah 2..cter doraemon yang penuh fantasi..tak de lagi cter katun yang cenggini...
mane pegi producer2 filem..??
asek nak wat cter HANTU je..pas2, wat cter cinta bodo..yang paling xtahan 2..cter ANU pun nak ditayangkan..

pas2, nak kutip juta2..tp, isi 1 pon takdak..!!!

then, nak salahkan kami plak si pengguna sbb lebih nak tengok muvie or cter dr luar..

betol,kan...??


Photobucket

0 budak merepek:

Post a Comment