pengalaman terindah - episod 1

aku belum lagi tulis kat sini pengalaman aku preggy dlu..untuk makluman, time awal-awal preggy dlu, aku tak leh nak ngadap laptop..hal ini berlanjutan sampai la ke bulan-bulan terakhir ke preggy an aku tuh..so, tak dapat nak cerita progress yang sangat2 best 2..jadi..skang la masanye untuk aku menulis segala memori indah yang aku lalui selama sembilan bulan tersebut..lets check this out:

*******************************************************************************************************************

macam pasangan biase yang baru kahwin, pastinye aku impikan kehadiran cahaya mata..tambahan pula, dalam keluarga aku, aku adalah anak sulung, maka..kehadiran si kecik yang akan menambahkan seri pastinya sangat2 dinantikan..dan seperti sudah lumrah seorang wanita, pasti inginkan cahaya mata secepat yang mungkin..begitu jugak dengan aku..aku mau cepat-cepat ade baby..sebagai pengerat kasih sayang..penyambung keturunan..

dua bulan lepas kahwin..my period tak menghadirkan diri..dalam hati da lompat-lompat sambil menyanyi riang..maka, sepantas kilat aku pergi ke watson untuk membeli test kit..
ok, bg pasangan yang baru kawin,kan..memang cenggini..ble period delay 2-3 minggu da mula tersenyum-senyum..hal macam ni, lebih terjadi kepada si isteri,ye..

tapi,alangkah hancurnya hati wanita ku ini, ble line kat test kid tu, cume ade 1 je..mula la menangis teresak2 dalam bilik air sengsorang tanpa diketahui oleh incik hubby..setat dari situ, aku tak mo da beli test kit lagi..!!!

4bulan selang berikutnya, pun cik period tidak hadir..kali ini, lebih lama dari sebelum ni..jadi dengan seribu perasaan, sekali lagi aku masuk ke watson..sanagt nebes ok nak wat test tuh..kena mempunyai semangat juang yang tunggi..dan, sekali lagi aku kecewa..!!!

gamba ehsan dari incik google

aku mula join 1 forum ni, HAMID ARSHAT untuk menenangkan hati serta berkongsi rasa dengan insan-insan lain..disini aku baru dapat terima ape yang sedang Tuhan aturkan utk aku..semestinye yang terbaik..kat forum ni jugak, macam2 istilah yang aku belajar dan macam2 petua yang aku dapat untuk mendapatkan zuriat..ada yang suruh minum air rebusan togeh laa, minum bidadari laa, dan yang paling best skali g minum air kat tasik dayang bunting nuunn..uihhh..cemane tuh..

dan, yang paling wat aku rasa redha je, sebab baru aku tau, bukan aku sorang je yang sedang menantikan kehadiran si kecil 2, tapi ade gak yang telah menantikan si kecil 2 bertahun-tahun lamanye..Ya,Allah...kurniakanlah kami zuriat..sebagai pengerat kasih sayang, sebagai penyambung keturunan..itulah ayat yang selalu aku postkan dibawah setiap post aku..lagi 1, aku suke berangan2 letak ticker due date aku..saje je..wat sedap hati..

berita kawan baik aku preggy mengundang airmata plak bagi aku..yups..aku jelez, aku marah, aku terluka..aku kecik hati..tp..pada siapa aku harus persalahkan..??akhirnya, pada DIA aku tadahkan tangan memohon diberi kekuatan..memohon zuriat..diatas tikar sejadah itu juga tempat aku mengadu..menangis pada DIA..

skali lagi, semangat aku ditenggelamkan ble mane seorang sepupuku telah selamat melahirkan seorang anak luar nikah..adoiiii..sangat tersentap jiwa kewanitaanku..dan bertambah tersentap ble makcik-makcik dah start tanye soklan2 killerz..ok..??

dan, yang paling aku takkan lupe sampai mati..ble ade sorang makcik nih, dengan selamber je tnye aku.."tak de isi lagi ke..?tengok si A tu, kejap je da dapat bby.."
untuk makluman si A tu adelah sepupu aku yang kawin pon selepas beranak..so, anak de tu sah-sah la anak luar nikah,,ape ke bodoh tahap cipan makcik 2..?nak aku buat anak luarnikah, pastu baru kawin...?ko suh anak ko dlu wat cenggitu..!!!

perbuatan biadap makcik tuh seolah-olah menghalalkan cara yang haram tuh semata2 nak cepat dapat baby..

tp, sebenarnye, disaat makcik tuh bercakap demikian..sudah ade janin yang menghuni di dalam rahim aku tanpa aku sendiri menyedarinya...

*********************************************************************************************************

nak tau selanjutnya..??tunggu episod 2..aku cerita cemane perasaan aku ble wat test kit then ade double line...


Photobucket

0 budak merepek:

Post a Comment