i need 2 change..!!!

nape aku nak berubah..??atau..nape aku perlu berubah...??

pagi tadi, aku ade bace 1 artikel kat page wardina..
membuatkan aku teringat pada kata2 puan emak "mak nak semua anak2 mak masuk syurga.."
sbb 2, puan emak ngn incik abah sangat2 tekankan tanggungjawab kami 4 beradik kepada Tuhan..tp, almaklumlah..aku yang masih belum insaf..kengkadang tak sempurna 5..korang..??

walaupun da macam2 kejadian..da macam2 motibasi yang aku pegi..sume 2 cuma bertahan utk seminggu yang pertama..lepas 2, cm biase..selamber je aku abaikan tanggungjawab terhadap Tuhan..

tp, lepas baca artikel kat page wardina 2..tetibe aku rs cm insaf..dan teringat jugak kata2 puan emak..aku pon nak anak aku masuk syurga..tp, seblom nak bawak anak aku masuk syurga, aku punye asas kene laa kukuh..aku kene tunjukkan contoh yang baik..

cemane plak aku nak suh anak aku sempurna 5 sedangkan aku pon skip tang 2...??kan..??
jadinye, sbb aku nak kami semua masuk syurga..aku akan berhijrah..utk sempurnakan tanggungjawab aku..then, aku nak jadi mama contoh wat zuriat aku...

Ya Allah,
tetapkanlah hati hambaMu yang selalu termakan dengan pujukan si syaitan..
berikanlah aku kekuatan hati dalam menjalankan kewajipan ku..
permudahkanlah setiap urusanku..
hanya Kau yang memahami apa yang tersirat dihati hambaMu ini...


Photobucket

0 budak merepek:

Post a Comment