da queen of MY heart

she is da queen of my heart

my mom..
yups..saje aku nak wat entry spesel about my mom..kenape..??xboleh..?xsuke..??sile blah dari sini selaju yang mungkin..

bagi aku, puan emak ni seorang yang lembut hati, sangat2 sensitif, kreatif dan a gud listener..dan kebanyakan sifat puan emak ni, aku warisi termasuk laa..kecantikan beliau..ecececeecceee..tp, mmg aku akui, puan emak sangat2 cantik dan menawan skali..xcaye..??sile laa berkenalan dengan beliau..

"mak ko garang la neesa"

mmg muke puan emak nampak cm siyes dan garang..ini juga turut aku warisi..mane ade sorang emak pon dalam dunia ni xgarang kat anak2 de,kan..?kalo xgarang, maka,anak2 pon jadilaa seperti manusia yang tah hape2 tah..nak aku senaraikan..??nnt aku cter dlm entry lain,k..?

dulu,mase kecik2,aku salu kene 'hanger' ngn puan emak..mmg aku agak nakal..lagi pulak,aku cepat jeles ngn adik aku...ade 1 ketika 2, waktu maghrib..puan emak nak solat. so, disuruhnya aku tengok si adik..alkisahnye, pada waktu itu, aku hanyalah berumur 5 tahun..apelah,yang aku tau sangat pon..so, si adik nih,ade banyak songeh..dan menangis nak panjat belakang puan emak..*nape kan..bebudak suke benor panjat blakang org semayang..??*aku pon amik dengan pantas dan ape lagi,menangis lah si adik 2..sesudah puan emak selesai..aku lah yang kene cubit..sbb bg adik nangis..huhuhhuuu..sakit,tau..termenangis aku sekejap..tp, dlm diam2 aku g dekat adik aku 2,aku gigit jari de kuat2..*haaa..amik..!!!* meraung lah si adik 2 sekuat hati..ble puan emak tanye, aku jawab "tah..tetibe je adik nanges.."

sewaktu alam remaja pulak..aku kerap kali aku ngn puan emak tak sekepale..salu je berlaku perang dingin..dan aku rs,aku lah yang paling selalu skali wat puan emak nangis..entahlaa..ketika 2,aku cm memberontak sikit..sbb sume benda yang aku nak wat,sume xkasi..dan yang paling mendidih skali, ble mane aku terpaksa mengalah ngn adik2 aku...

"sume neesa xleh..sume kene bg kat adik..!!neesa xsuke adik..!!neesa taknak adik..!!neesa nak sensorang je..!!"

memang boleh dikatakan, perangai aku meng'copy' gler perangai puan emak..aku leh jadi begitu sensitif..sehinggakan hal sekecik kuman pun, wat aku melenting gler..lagi 1, sikap pendam lame2..haissshhh.. anak mak tol..!!

tp, ade 1 mlm 2..time 2, aku sakit mata..puan emak sembang2 dengan aku..tentang sume perkara yang berlaku dlm hidup de..puan emak juga bercerita ttg arwah tok ba yang telah lame meninggalkan beliau..di saat 2, aku rs itulah da best quality time yg aku spend ngn puan emak..

kite xkan paham sesuatu 2, melainkan kte merasainya...

aku mula sedar ape yang puan emak rs bila aku stat preggy..segala kesakitan dan ketidakselesaan ketika preggy, membuatkan aku rs amat2 sklai berdosa pada puan emak..yuppss..2 baru time preggy..lom lagi time aku bersalin..walaupon kaedah berbeza,tp, perjuangan 2 tetap same..

ble dah ade anak sendiri..aku harap sgt chinta tak copy aku..sbb perangai aku agak teruk, suke melawan, suke protes..suke makan dalam...sbb satu-satunya sifat puan emak yang aku xcopy ialah...KETABAHAN..
aku takut, kalo chinta wat perangai cm aku 2,aku xcukup kuat utk menangani..aku takut begitu cepat air mata nih menitis..kerana aku tau..setitis air mata ibu, selautan dosa kite padanye..

aku bersyukur, kerana memiliki puan emak sebagai insan yang paling mulia..dan aku harap cepat2 dapat keje tetap sbb aku belom lagi memberi duet pada beliau..bukan puan emak meminta..tapi, da tanggungjawab aku,kan..?

buat emak...
neesa sangat2 sayang mak..rasa cam xpuas lagi bermanje2 dengan mak..neesa doakan, mak panjang umor dan diberikan kesihatan yang baik..terima kasih,mak..sbb melahirkan neesa..neesa..membesarkan neesa dan mendidik neesa menjadi seorang muslimah...

p/s: rasa cm laju2 nak balik kajang je~

ooppsss..puan emak juga has her own blog..kalo rajin, sila laa ke sini..


0 budak merepek:

Post a Comment