DOA UNTUK CEK CT PAYUNG~

neesa titipkan doa ni,khas utk kazen neesa yang tengah berusaha untuk dpt zuriat..sesungguhnya,neesa faham ape yang sedang de rasakan ketika nih..semoga Allah mendengar doa mereka dan kurniakan zuriat secepat mungkin..

untuk cek ct:
bebanyak besabar diatas setiap ujian yang diberikan kepada u..i tau,berat mata memandang,berat lagi bahu memikulnya..bibir terukir senyuman,tapi dalam hati hanya Dia saja yang tahu setiap kali soalan2 panaz 2 diutarakan..sesungguhnya,siapalah kita nak persoalkan ape yang sedang Dia aturkan untuk kte..mungkin 1 ari nnt..bile rahim u dihuni oleh anugerah dari Ilahi,baru lah u sedar akan kehebatan Tuhan..dan i akan sentiasa mendoakan untuk u..!!dun worry,cyg..kalo u nak pinjam princess bwk g jenjalan..i benarkan je~siyes..!!


untuk melegakan hati u

Wahai Tuhanku! Kurniakanlah kepadaku dari sisi-Mu zuriat keturunan yang baik. Sesungguhnya Engkau sentiasa Mendengar (menerima) doa. (ali-‘Imran: 38).

Keterangan ayat:
Al-Imam al-Samarqandi meriwayatkan bahawa Nabi Zakaria pernah merasakan baginda tidak akan mendapat zuriat sehinggalah baginda melihat anugerah Allah memberikan Mariam a.s. buah-buahan pada bukan musimnya.

Maka baginda meyakini bahawa Allah berkuasa mengurniakan anak kepadanya. Tambahan pula baginda memegang amanah menjaga kunci rumah Qurban yang diwarisi turun-temurun.

Keturunan dalam ayat ini bermaksud anak yang sihat sejahtera dan berakhlak. (Tafsir al-Samarqandi, tafsir ayat 38, surah ali-‘Imran)

Khasiat dan kaifiat beramal:

Melihat ayat ini secara positif dan berbaik sangka dengan Allah SWT, digalakkan pasangan yang belum beroleh zuriat agar berdoa dengannya. Juga dinasihatkan supaya memperbanyakkan sedekah, puasa sunat dan qiamullail untuk mendapat anugerah Allah yang hebat itu.

p/s: kengkadang,aku pon heran,kenape manusia suke sgt mempersoalkan kekuasaan Allah..lebih2 lagi hal yang berkaitan dengan zuriat..



2 budak merepek:

cek ct patung said...

babe,

tinkiu i sangat menghargai
luf u muax meera too

tp kalu ai nk pinjam nk ker cik centa tu kat ai huhu
ai dapat bayangkan muncung meera cembeng tu heee
neway tinkiu yang

neesa said...

hahahha..senang je..u upah je de ngn eskem ke..pape je laa..janji de diam..de ok..xde hal..janji ade bwk nenen..ibucik ssalu bawak chinta g jenjalan..g kenduri kawen without me..

Post a Comment