lelaki INI

taaadaaaaa..ini adalah senarai lelaki yang terpenting dalam idup neesa..
*neesa susun ikot seniority k..jgn salah paham..or terase ati..

incik abah


ni la lelaki pertama yang aku kenal sejak aku mula kenal dunia..ABAH..ikut penceritaan puan emak,dulu,mase kecik2 aku rapat ngan abah..tapi,ble da menginjak remaja..aku laa anak yang selalu sekali tak denga cakap incik abah,malah yang paling kuat skali melawan ckp beliau..*teruk,kan aku..??*

maybe sbb same bulan kelahiran,pendapat aku sering sangat bercanggah ngn beliau..beliau salu xkasi aku kua hangout ngn kengkawan time skola dulu..then,asek tegor je aku kalo dok dalam bilek lelame..yang paling wat aku bengkak dan menanah,ble aku ngah syok2 layan tibi,beliau akan suh tutup tibi,g blaja..adeshhhhh..!!!tension betol..time 2,rase cm nak cepat2 kua dari umah..!!

tapi,beliau jenis yang cool..malah suke melawak..tiap kali pas marah aku,beliau da cool balik dlm setengah jam pas 2..da leh sembang2 cm biase..JUZ,aku je yang suke makan dalam..suke simpan lelame..suke berdendam..tah perangai sape aku follow tah..maka,berlangsunglah perselisihan faham 2 selame beberape hari..

skang,aku da x gado2 da ngn beliau..maybe jugak sbb aku da matured..(ohhh..really..??)pengalaman beliau dioperate akhir tahun 2007,membuatkan aku rasa takut akan kehilangan beliau..sumpahh..!!aku belum redi lagi utk merasa kehilangan LELAKI INI..


incik hubby yg sentiase siyes

terus terang aku akui incik hubby ialah org yang paling sabar penah aku jupe..sorang kawan aku,penah bgtau aku..
*ko ego la,neesa..ego ko 2 kalah egi sorg lelaki..ko tau..?*
yups,aku ego..ditambah pulak ngn keras kepale..lalu,terhasil la aku yg begini..
okess..back 2 da story..
hanye incik hubby satu2nye lelaki yang bejaye mematahkan ego wanita aku..tah,maybe beliau ade ilmu magik yang mane dapat memanipulasikan aku..ohhhh...1kenyataan yang pasti,beliau bukanlah seorang yang romantik..
usah la ko nak berangan dapat bunge ke..dpt kad ke 4 ur besday or 4 ur anniversary..serius aku ckp,kengkadang aku ade kecik ati sbb xdpt pape adiah dr beliau..tp, lama kelamaan aku mulai paham,kalo nak adiah dari beliau,silalah request..kalo ko nak de paham2 sendiri..xdapatlaa ko adiah..
incik abang

ni,adik lelaki aku yang pertame..de la kawan,de la lawan..kalo nak cte pasal mamat ni,kene bukak 1 entry plak..siap ade tayangan video lak nnt..hahahahhaa..

mase kekecik dlu,beliau la kawan aku..salu temankan aku men memasak,men barbie,men beskal..n beliau jugaklaa insan yang salu gadoh ngn aku..walaupon perbezaan umo kami yang agak jauh,tp, kami still bestfren..aku ingt lagi,time raye taon 1990-an dlu..beliau follow aku g jenjalan raye besame ngan geng pompuan aku..
*cehhh..!!g jalan bawak adik* aku kakak mithali..bukan cm ko..
klaka je rsnye..tp, yg mengejutkan aku..da besa panjang pon stil lg nak follow aku..time 2,aku ade interbiu kat ampang park..beliau pon sudi dan sanggup memfollow aku..uihhh..dasat nih..!!

skang memasing da besa..aku pon da leh begantung harap kat beliau..tak lame lg,naik pelamin laa si adik ni..isshhh..kengkadang,aku rasa..masa 2,cepat beno bejalan..tub-tub je..da besa..

lagi satu..beliau jugak la yg meng'setat' panggil aku dengan panggilan ADAH
ko tau maksudnye..?tah aku pon xtau,dan beliau juge tidak tahu..
*tergeliat lidah kot time org dok ajar panggil KAKAK*

incik adik iwan

ni adik kecik aku..skang da tak kecik lagi..da lebih tinggi dari aku,tp bg aku..de tetap terkecik dlm family kitorg..

xbanyak memori ngn adik kecik ni,sbb masa de membesar bagaikan johan,aku da pon keluar dr umah 2,utk meneruskan pembelajaran aku..so, ble aku balik becuti je,aku nengok..da besa..balik skali lagi,da besa lg..xsempat da nak men booo-chak lagi ngn de..lagi pulak skang ni da aku da ade kuarge,maka lagi kuranglah aku melihat pembesaran de..

yang paling aku ingt..time de kekecik dlu,aku salu bwk de ronda2 taman..tetiap ptg,k..?sampailaa skang..kalo aku nak kua je,bwk la de skali..
*woii..ko untung tau ade kakak cm aku nih..*
skang ni plak,incik adik iwan ni,yg baru nak kenal dunia,sibok bebenor ngn awek de..aishhhh..ko xtau,dik..CINTA 2..kang kalo aku cte kat ko..mesti ko xcaye CINTA 2 cenggitu rupenye..
setakat nak main2..ok,no hal..xpayah la siyes sgt..sbb aku paham..remaja mmg suke mencuba sesuatu yg baru..

p/s:oooppsss..aku baru pasan,aku jarang amik gamba ngn incik abah..pasni,aku ken byk2 amik gamba ngn beliau beserta ngn puan emak skali..

0 budak merepek:

Post a Comment