misi untuk menguruskan diri

about a month a ago..aku ade bukak 1 blog ni..taknakgemuk.com..dari situ aku dapat 1 motivasi untuk menguruskan diri yang da agak kembang..hahaaaa..baru sedar diri 2 da kembang..

menerusi blog nih..yang mengamalkan formula atkiens which is kurangkan makan carbs supaya badan dpt bakar lemak utk menghasilkan tenaga..so, aku pon berkobar2 untuk mengikuti diet secara sihat nih..

actually,aku da pon setat..seminggu je pon..but,beberapa hari agak kantoi..da first day,ok..line clear..walaupon incik hubby offer roti canai n nasik lemak..2nd day,ade sikit kantoi..sbb terliur nengok my princess mam biskut tiger..so, aku pon jamah la sekeping biskut 2...auuuummm..!!!da 3rd day,breakfast n lunch,ok..masuk dinner je..incik hubby ajak g pasar malam..adoiii..cabaran dan dugaan sunguh..!!!4th day,incik hubby bawak pulang pizza..aduhai...incik hubby xsmapai hati nengok aku makan lauk je..jadi,keesokan harinya,de pon membelikan nasik berlaukkan lauk kegemaranku...dan selaku isteri yg mendengar kata,aku jamah..maka kantoi la aku disitu..uhuk..

pas2,mission ni konon2 nak diteruskan la jugak walaupon ade kekantoian disana sini..tapi,aduhai..seminggu kat kampung..my father in law sama jugak dengan my mother in law..menjamu saya dengan penuh kasih sayang..as usual,pepagi lagi depa da belikan nasik berlauk utk aku..ohhh..lupe nak bitau, my hubby is kelantanese..so, u know that dorang akan bekpes nasik,lunch nasik n dinner pon nasik..

maka selama di kampung 2,misi ni,xberjalan dengan jayanya..langsung tak menjadi..!!geram gler..pas2,incik hubby plak ckp..'aikk..kata nak diet..'
ceh..tersipu2 aku seketika..

tp,kan setelah pulang dari kampung 2..sesaje je aku naik atas penimbang 2..alangkah terkejutnya aku..berat aku turun 2 kilo..!!!!perghhhh..yg aku kantoi2 2 pon turun 2 kilo..kalo aku strict..?mau doploh kilo turun..gle ah..!!ini yg membuatkan aku terus bersemangat nak meneruskan mission yang xcomplish nih..

kenapa aku nak kurus..??

yg pertama2 skali nape aku nak kurus ialah...
yela weh..kuota incik hubby ade lagi 3..pompuan2 kat luar 2 plak..xkira da..laki org pon nak kebas..so,sbg isteri,aku kenelaa pandai pikat suami..kenela maintain cun..kang xpepasal je..eiii..seriau aku..!!

yg kedua nye,sbb aku sayang nak buang baju zaman anak dara dulu..banak bau kebaya 2 tersidai cantik dlm almari..aku gantung sbg inspirsi..kot2 da kurus nnt leh pakai,kan..even kalo da kurus nnt figure xsama..mmg laa..aku da berlaki..siap ade anak plak 2..haissshhh..

dan yg ke3nye,
aku taknak sakit2 yg bahaya2 tu..cm diabetis ke,jantung ke..sbbnye,aku takot masuk hospital..siyes..!!cter aku besalin 2 laenlaa..xkan nak besalin kat umah plak..ko duduk zaman pe..?kalo aku sakit,sape nak jaga anak ngn laki aku..huh..??

insyaAllah..aku akan meneruskan misi ni..semoga aku kuat dan tabah menghadapi cobaan..terutama skali cobaan dai incik hubby..

p/s: tenkiu kat adik zul sbb memfollow aku..huihhh..mesti ko sgt kiciwa ngn prestasi aku..but,don worry,babe..sume ni, sementara je..satu ari nnt,ko mesti bangga ngan aku..
bg semangat skit kat aku..!!






0 budak merepek:

Post a Comment