terkadang teringat kisah cinta dulu kala

aku tak pasti korang penah rasa cam aku rasa atau tak..tp, yang pasti,aku kengkadang penah terasa cm tajuk diatas 2..nak-nak kalo tangan aku gatal nak g klik kat frenlist kat facebook 2,semata2 nak tau perkembangan de..salah ke..??
tak paham..?xpe,biala aku sorang je yang paham..

CINTA satu ungkapan yang sampai sekarang takde sape pon boleh bagi da spesific definition. ade cinta pertama, ade cinta monyet, ade cinta sejati, ade cinta makan hati..dan macam2 jenis cinta ade sebenarnya..ble,selangkah kita menaiki tangga umor,kite akan tau makna cinta dari perspektif yang lain..

ya,aku penah becinta..jujur aku cakap, incik hubby bukanlah cinta pertama aku..tp, yg pasti, de laa cinta terakhir aku..aku penah dikecewakan sampai terduduk tak tau nak bangkit semula cemane..aku juga penah dapat call kene GEGAR..dan yang paling aku takkan lupekan..aku penah ade skandal ngn SUAMI orang..terkejut..??xpecaye..??sebenarnye,itulah kenyataannya..

tapi,pengalaman cinta tu,sesuatu yang indah ble kite teringat balik..cemane kalo xde pengalaman..??xbesh laa,kan..?sebab pengalaman mengajar kita erti dewasa..mungkin kerana aku memiliki sekeping hati yang lembut,aku seringkali dipermainkan..mungkin juga kerana sifat mudah percaya pada orang memakan diri aku..

*oooppppsss..xde pape diluar batasan yang pernah berlaku time aku becinta2 dlu,ok..?*


aku paling teringat kat mamat ni,sbb kitorg simple je time kapel..xde pon panggilan *sayang-ayang, i-u, b-honey* juz panggil *saya-awak je* comel,kan..?nak kire lame xlame 2..susah aku nak calculate..sbb berkali putus,sambung balik..hee~tapi,yg wat aku akan teringat percintaan kami 2 sbb dialog yg cenggini "kalau awak rindu kat saya,tengoklah bulan..kat mane pon awak..saya tetap besame.." sebab 2,ble break up je,tgk bulan sampai nanges2 mcm org gle..time break up 2,leh plak aku ternanti2 mesej dari de. cm gle,kan?smpaila, 1 mlm 2..aku mimpi,,de eksiden, patah kaki..aku bangun je,teros kol de..nanges2 tanye kabar. lupe yg kitorg da break. pas2,cm biase laa,kan da break..ayat kalo leh,nak menyakitkan ati je..seminggu pas2,bebetul de eksiden..tuhan je yg tau cemane aku rs. dr sepupu de,aku tnye kabar sbb takot kene maki ngn de lagi..then, 1 pg yg indah..tetibe dpt msg dari de 'sayang de..'..

sedey beb ble ingat2 balik..sbb kitorg da janji nak kawen..tp, da memang tersurat,kami xde jodoh..baru td,aku view profile de kat facebook dan ternampak "in relationship with.." aku harap sangat jodoh de ngn girl 2 kekal sampai ke jinjang pelamin..nak je aku send msg kat girl 2,de bertuah dpt mamat 2..sbb mamat 2 sgt2 caring n loving..tp, aku takot mengeruhkan hubungan dowang..so,xpayah gatal..!!

kenape aku berani wat entry nih..saje aku nak share..kalo pon 1 ari nanti mamat 2 view blog aku..aku nak sgt de tau:

1.thnx sbb penah share suka duka bersame2 1 ketika dlu..
2. sy harap,awk cepat2 kawen ngn org yg awak sayang dan hidup bahagia sbb awak berhak utk dptkannya..
3. dlu,awak penah ckp 'xkan ade lelaki lain yang sayang awak,same cm saya sayang awak'..tp, awak..saya da jupe pun lelaki lain 2..yg sayang saya lebih dari sy sayang de..

p/s: cinta tu ibarat cam kentut..kalo ko tahan,ko merane..kalo ko lepaskan..ko pon merana gak,sbb busuk..!!!

0 budak merepek:

Post a Comment