result spm, besday dan eskem

beberape jam seblom date arini..mesti korang2 yang nak amik result 2 sakit pewot,kan..?xlalu nak makan,n rasa debaran yang amat sangat..sape yang wat lawak bodoh kat korang,memang kene backhand laa..
*budus..!!aku ngh cuak nih,sebok plak de nak wat lawak bodoh..xkelaka,ok..?*

teringat peristiwa tahun 2003 dulu..uihhhh..perasaan menunggu result 2,adelah sesuatu yg sukar skali diungkapkan..seminggu seblom result kuar,baru nak baca quran n yassin..mulalaa rajin nak semayang..sujud lelame,baca doa dgn besungguh2..huhuhuuu..semua 2,tipikal,ok..??

sbb aku hanyalah insan biase,yang tak bape nak pandai,dan xjugak bodo..atas sbb 2 jugaklaa,aku cuak..andai result aku xcukup gahh,utk menjadi kebanggaan incik abah dan puan emak,serta menjadi perangsang wat adik2 aku tuh..
*weehhh..korang xtau,berat tau jadik kakak sulung..kalo ko hancus,hancus la jugak adik2 ko..xcaye..?hmmm..ni pon kene bukak 1 entry nak story*
setat mlm 2,da xleh nak tdo da..asek laa g toilet..sampai xde pape da nak dibuangkan..pas2,tepon umah asek la berdering2..
*ohhh..di zaman ni,penggunaan enpon masih terlalu awal..kebanyakan kami,berhubung melalui telefon umah*

cik kawan: neesa,ko g sok kul bape?
neesa: tah..xtau lagi..mak abah aku keje..maybe kul 10 kot..ko..?
cik kawan: aah..kalo g awal pon bukan leh tau cepat pon..
neesa: aah..weh,ko nak pakai baju pe..?baju kurung ke..?
cik kawan: aah..kang xdpt masuk lak kalo pakai jin..(pengetahuan..skola neesa mmg agak strict..so,pelajar2nye amat2 la menjaga pakaian kalo nak masok kawasan skola)
neesa: jupe ko esok..xuak la wehhh..
cik kawan: aku pon..

cm 2 laa intipati perbualan kalo telepon berdering..kirenye,mlm 2,aku lah yg paling bizi..

alhamdulillah,result yg aku dpt 2,dpt melayakkan diri ke salah sebuah kolej matrikulasi di utara malaysia..bukan sesuatu yang cemerlang,tapi,aku bejaye menjadi pembakar semangat wat adik2 aku..

tahniah kepada sume yang bejaye dlm spm..yg kurang bejaye,xpe..jangan sedih2.skang ni,byk 'u'..teruskan blaja..jgn benti kat situ je..k..?sbb korang la golongan belia yg akan membangunkan negara kite nih..ingat 2..!!

arini jugak besday adik aku..yg mane..?yg only da pompuan laa-waniy-
wahhh..kejap je da 17taon..rs cm baru je ari 2,aku g anta de ke tadika..hahahha..da besa da adik dara aku 2..pas2,spm candidate plak..uishhhh..
epi besday,laling..kakak kamu nih,ade sesuatu nak wat 4 ur besday..tp,xdpt ditunaikan atas alasan..takde duet..tp,guwa janji,kalau guwa da dapat keje nnt..guwa g blanje lu kat kenny rogers,k..??

incik hubby telah membelikan aku eskem arini..eskem cekelat plak 2..edehhh..kantoi lagi laa diet aku 2..

p/s: aku g amik result spm 2 ngn mak aku..siap pegang2 tgn lagi..sweet memory.. :)


2 budak merepek:

wawaniy :) said...

thanksss :) takpe , adikmu ni faham :D

neesa said...

nnt kalo saye da keje..saye BERJANJI(sambil angkat tgn cm bace ikrar pelajar 2) saye akan belikan adiah tetiap kali besday awak or pape achivement awak..ok,darling..?

Post a Comment